21 April 2022

Kontakt

Serviceinriktad och välorganiserad bolagsassistent med löneadministrativt ansvar

Gillar du att skapa struktur och ordning med hjärtat på rätta stället. Har du blick för hur saker kan göras bättre och enklare men också eget driv att kunna genomföra det. Upplever du att det är lika stimulerande att ge service åt organisationens medarbetare och besökare som att med stort fokus och noggrannhet se till att löneutbetalningarna blir rätt. Tycker du att det roligt att formulera dig skriftligt? Om du har svarat ja på dessa frågor – sök då detta unika jobb hos oss.

Om oss

SKL International är en del av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). På uppdrag av framför allt Sida, arbetar vi globalt med att stärka demokrati och god samhällsstyrning på lokal nivå. En viktig komponent i vår verksamhet är självklart miljö och hållbar utveckling i en lokal kontext. På huvudkontoret i Stockholm är vi ca 30 personer och ungefär dubbelt så många kontrakterade på heltid i våra projekt utomlands.

Om rollen

Som bolagsassistent tillika löneadministratör kommer du i första hand vara ett löpande stöd till vår Vd när det gäller företagsadministration. T ex styrelsemöten och andra interna och externa möten samt löpande arbetsuppgifter där Vd behöver administrativt stöd. Du kommer även ha ett eget självständigt ansvar för lönehantering, enklare HR- och ekonomiadministration samt fungera som lokalansvarig och sköta beställningar av utrustning och IT-behörigheter. Vd kommer att vara din närmaste chef men du kommer också jobba nära ekonomichefen och andra ledningsfunktioner.

Vem är du och hur kan du utvecklas tillsammans med oss?

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av löneadministration och annan typ av kontorsadministration. Du har tidigare jobbat i ett IT-baserat lönehanteringssystem och är van att läsa och förstå kollektivavtal. Om du därtill ha erfarenhet av enklare HR- och ekonomiadministration ser vi det som ett extra plus. Kanske har du eftergymnasial utbildning (t ex YH) inom lön, HR eller ekonomi.

Du behöver kunna arbeta självständigt på eget initiativ men också utifrån tydliga uppdrag. Som bolagasassistent kommer du ansvara för kallelser och protokoll för våra styrelsemöten och andra strategiskt viktiga möten. Det är därför viktigt att du inte bara är duktig på att organisera och skriva på svenska och engelska, utan du tycker också att det är roligt och utvecklande. Du är noggrann, har stor integritet och är van att ta ansvar på ett omdömesfullt sätt i ditt arbete.

Du gillar att ge service, hjälpa till att hitta lösningar och skapa ordning och reda. Du trivs med att vara en person som är central och viktig för alla oss som jobbar i organisationen. Gott samarbete och bra kommunikation är viktigt för dig i ditt jobb. För att lyckas i jobbet behöver du vara van att leda dig själv där du med god kvalitet planerar, prioriterar, genomför och följer upp ditt arbete. Du har en kreativ och problemlösande förmåga, vilket bidrar till att du flexibelt kan ställa om när förutsättningarna förändras. Du trivs med att jobba i en interkulturell organisation och vi hoppas att du ska kunna berika vår verksamhet med ännu fler perspektiv och erfarenheter.

Vad vi kan erbjuda dig

SKL International erbjuder dig ett jobb där du växer och utvecklas i takt med vårt dynamiska och omväxlande uppdrag. Eftersom vi är en liten organisation kommer du ha nära till utbyte och dialog med engagerade chefer och kollegor. Vi jobbar aktivt för en öppen kultur med god arbetsmiljö, både vad gäller hur vi samarbetar och hur vi arbetar i SKRs aktivitetsbaserade lokaler på Södermalm i Stockholm.

Vi är en värdebaserad organisation som genomsyras av den grundläggande principen om människors lika värde och respekt för varandra. Vi värderar kunskap, är nyfikna och vill ta del av andras perspektiv och erfarenheter för att utveckla vår verksamhet. Vi har mod att stå för de lösningar som vi tror ger hållbara resultat. Vi ifrågasätter status quo och vågar ta oss an utmanande uppdrag i komplexa miljöer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart det går.

Ansökan

Din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev skickar du till ingrid@wibomhumangrowth.com senast den 6 maj. Intervjuer kommer att ske löpande.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wibom Human Growth.
Kontaktperson är: Ingrid Wibom, ingrid@wibomhumangrowth.com

Facklig representant, AKAVIA, Anna Backmann, anna.backmann@skr.se

Varmt välkommen med din ansökan!



Tack för att du hjälper oss!

SKL International

SKL International is a company, owned by the Swedish Association of Local Authorities and Regions (SALAR). We focus on the development of well-functioning local and regional administrations.